Iranian Agriculture News Agency

تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی بیضا به دستگاه هوشمند سوخت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از نصب دستگاه هوشمند سوخت (GPS) برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات با هدف پایش و نظارت بر میزان سوخت تخصیصی ماشین آلات بخش کشاورزی انجام می شود و قرار نیست سهمیه سوخت این دستگاه ها کاهش یابد.

تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی بیضا به دستگاه هوشمند سوخت

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه این دستگاه بر روی ماشین‌آلات کشاورزی فعال نصب می‌شود، افزود: اجرای این عملیات در بیضا از اوایل مهرماه امسال شروع شد.

به گفته وی؛ این اقدام براساس مصوبه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و تفاهم‌نامه بین استانداری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرا می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل تأمین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، اجرای این طرح با هدف عادلانه سازی توزیع سوخت و با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد تراکتور‌ها با استفاده از مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی است.

مویدی تصریح کرد: مبنای تخصیص سوخت میزان کارکرد واقعی و پیمایش تراکتور است و به هر میزانی که سوخت مصرف شود به کشاورز تخصیص داده می شود.

وی با اشاره به وجود هزار و 400 دستگاه تراکتور فعال در بخش کشاورزی این شهرستان توضیح داد: هزینه نصب جی پی اس بر روی هر دستگاه هفت میلیون و 700 هزار تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است که توسط یک شرکت دانش بنیان انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطرنشان کرد: یک بسته تشویقی شامل هزار لیتر سهمیه مازاد گازوئیل، به 10 نفر اول نصب کننده این دستگاه هوشمند اهداء خواهد شد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید