Iranian Agriculture News Agency

فعالیت40 واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در کازرون

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در حال حاضر 40 سردخانه بالای صفر، زیر صفر و دومداره در این شهرستان فعال است.

فعالیت40 واحد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، فرهمند آقایی بیان کرد: شهرستان کازرون با سطح 13 هزار هکتار باغ با تولید 214 هزار تن و سطح 54 هزار هکتار زراعت با تولید 600هزار تن محصول، دارای 40 سردخانه با ظرفیت 48 هزار و 250 تن است.

به گفته این مقام مسئول؛ فعالیت این سردخانه ها زمینه اشتغال 271 را فراهم کرده است و از این نظر رتبه برتر در استان فارس را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سردخانه های مواد غذایی و کشاورزی برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و غذایی طراحی شده اند و نقش حیاتی در کاهش ضایعات پس از برداشت محصولات کشاورزی دارند که با حفظ سطوح مطلوب دما و رطوبت مانع فساد محصول می شوند و محصولات به صورت تضمینی با بالاترین کیفیت به دست مصرف کنندگان می رسد.

آقایی افزود: سالانه77 هزار تن رطب و خرما در شهرستان تولید می شود و به این منظور عمده سردخانه های زیر صفر به تعداد 33 واحد و ظرفیت 30 هزار و 450 تن در بخش خشت و کنارتخته قطب تولید رطب و خرما قرار دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ثبات قیمت، امنیت غذایی، کنترل آفات و بیماری ها و توسعه اقتصادی از جمله مزایای ایجاد سردخانه ها به شمار می رود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید