Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پیش‌بینی خرید ۵۰ هزار تن جو به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد: ۵۰ هزار تن محصول جو به‌صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شود.

پیش‌بینی خرید ۵۰ هزار تن جو به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، علی راه انجام در نشست خرید توافقی محصول جو که با حضور معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان، مدیر زراعت، تعاون روستایی و کارشناسان برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده یک مرکز خرید با مباشرت سازمان تعاون روستایی استان در صورت تامین اعتبارات لازم، جو مازاد بر نیاز کشاورزان استان را به‌صورت تضمینی خریداری کند.

راه انجام بیان کرد: روند خرید توافقی محصول جو تا پایان مرداد سال جاری ادامه خواهد داشت و کشاورزان محصولات جو را برداشت و تحویل دهند.

وی اظهار داشت: با توجه پتانسیل مستعد استان در تولید انواع محصولات دامی و استقرار واحدهای دامداری و دامپروری در استان و تامین علوفه مورد نیاز این واحدها خرید  محصول جو با کیفیت و استاندارد ضرورت دارد.

راه انجام یادآور شد: در سال زراعی جاری ۳۰ هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی زراعی استان به جو آبی و 9 هزار و ۳۱۲ هکتار به جو دیم اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود ۱۱۰ هزار تن محصول از این میزان سطوح برداشت شود.

در این نشست در خصوص اجرای الگوی کشت در مزارع، کشاورزی قراردادی، اهمیت خرید تضمینی جو، بیمه محصولات کشاورزی و... بحث و تبادل نظر شد.

 

خبرنگار: کیانوش کاکاوند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید