Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

رشد 25 درصدی تولید گل‌گاوزبان در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رشد 25 درصدی تولید گل‌گاوزبان در مازندران خبر داد.

رشد 25 درصدی تولید گل‌گاوزبان در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، بابک مؤمنی گفت: کشاورزان پرتلاش مازندرانی با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود و حمایت‌های جهاد کشاورزی، موفق به برداشت 500 تن از این محصول باکیفیت شدند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه مازندران به‌عنوان یکی از مناطق مستعد کشت گل‌گاوزبان در کشور، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشورهای دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، عملکرد باغات و تنوع ارقام گل‌گاوزبان در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

همزمان با فصل پاییز، کاشت گل‌گاوزبان، یکی از مشهورترین گیاهان دارویی ایران، در مزارع و باغ‌های استان مازندران آغاز می‌شود، این گیاه دارویی خواص درمانی فراوانی دارد که از جمله آن می‌توان به آرامش‌بخش بودن، ضد تشنج بودن و ... اشاره کرد.

گل‌گاوزبان به‌عنوان یک دمنوش گیاهی محبوب در بین مردم ایران شناخته می‌شود، کشت گل‌گاوزبان در مازندران علاوه بر تأمین نیاز داخلی این گیاه دارویی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی این استان ایفا می‌کند.

 

خبرنگار: محمد تقی طاهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید