Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران:

تولید سه میلیون تن مرکبات در مازندران

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید خوب و قابل قبول محصول مرکبات در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید انواع مرکبات استان به سه میلیون تن در سال زراعی جاری برسد.

تولید سه میلیون تن مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، هادی باقری معاون با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: از این سطح، ۲۰ هزار هکتار به کشت نارنگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار از باغات نارنگی مازندران به کشت ارقام نارنگی پیش رس اختصاص دارد که میوه ای سبزرنگ با مزه ترش است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: نارنگی های زودرس شامل ارقام ایواساکی، میاگاوا، اکتیو و هوشیموتو بوده که به طور معمول از دهه دوم شهریور ماه برداشت می شود و در حال حاضر به بازار عرضه شده است.

وی مقدار تولید نارنگی زودرس مازندران را در سال جاری ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و تصریح کرد: میزان تولید و برداشت دیگر نوع نارنگی یعنی نارنگی دیرس ۵۰۰ هزار تن است.

به گفته باقری بخش عمده تولید مرکبات مازندران به انواع پرتقال بر می گردد که برداشت پرتقال هم بسته به نوع زودرس یا دیررس از آبان شروع می شود و تا اواخر بهمن ادامه می یابد.

این مسوول تصریح کرد: بخشی از مرکبات تولیدی استان در انبارها ذخیره سازی می شود تا در فرصت مناسب قیمتی به بازار داخلی و خارجی عرضه شود.

وی در خاتمه با اشاره به تولید خوب و قابل قبول محصول مرکبات در استان، پیش بینی کرد: میزان تولید انواع مرکبات استان به سه میلیون تن در سال زراعی جاری برسد.

 

خبرنگار: محمد تقی طاهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید