Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۱۱۰ طرح پایلوت آبیاری هوشمند

گردهمایی سراسری مجازی (وبینار) مدیران ستادی و استانی آب و خاک کشور با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

اجرای ۱۱۰ طرح پایلوت آبیاری هوشمند

 

به گزارش خبرنگار ایانا، صفدر نیازی شهرکی درگردهمایی سراسری وبیناری مدیران ستادی و استانی آب و خاک کشور که امروز، سه شنبه برگزار شد، ضمن تاکید بر تکالیف حوزه آب و خاک در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است تا مصرف آب کشاورزی رابه ۶۵ میلیارد مترمکعب برساند که این امر نیازمند همکاری وزارت نیرو در تحویل حجمی آب منطبق با الگوی کشت ارائه شده در استانها و مناطق است.

وی ضمن تاکید بر توسعه سرمایه گذاری در پروژه های آب و خاک توسط سرمایه گذاران و بهره برداران، گفت : ظرفیت های خوبی درخصوص مشارکت و سرمایه گذاری مردم و نهادها وجود دارد و باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی بایستی این مشارکت تقویت شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اجرای فناوری های جدید در حوزه آبیاری را ضروری دانست و گفت: ۱۱۰ طرح پایلوت آبیاری هوشمند درسطح کشور وجود دارد که برای افزایش بهره وری بایستی این روش آبیاری درسطح کشور توسعه پیدا کند.

نیازی اقدامات درخصوص حفاظت از خاک، افزایش ماده آلی خاک، کشاورزی حفاظتی ، خاک ورزی ، تهیه نقشه های مدیریت پذیر ، نظارت بر فعالیت آزمایشگاه‌های خاک را ازجمله موارد حوزه خاک کشاورزی برشمرد.

وی  بر ثبت اطلاعات مکانی پروژه های آب و خاک تاکید کرد و خواستار توجه جدی مدیران آب و خاک استانها در حوزه GIS به منظور رصد بهتر پروژه ها شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید