Iranian Agriculture News Agency

۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین میوه شب عید در بازار مصرف گفت: خرید ۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید استان در نوروز پیش‌بینی شده است.

۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، محمد کاظم منزوی بیان کرد: از این میزان ۱۵۰ تن سیب درختی و ۳۰۰ تن پرتقال است.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخل استان در خرید سیب درختی ویژه تنظیم بازار شب عید چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۱۰۰ تن سیب درختی خرید و ذخیره‌سازی شده است.

منزوی خاطرنشان کرد: روند خرید و ذخیره‌سازی ۳۰۰ تن پرتقال شمال برای تنظیم بازار میوه شب عید چهارمحال و بختیاری تا یکی دو هفته دیگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تامین به‌موقع اقلام اساسی و تنظیم بازار یادآور شد: اقدامات لازم برای راه‌اندازی بازارچه‌ای در میرآباد شرقی شهرکرد آغاز شده و قرار است این بازارچه در مدت دو سه روز فعال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش برای گسترش این بازارچه‌ها در سطح استان، گفت: برای راه‌اندازی بازارچه‌هایی در شهرکرد، چند نقطه مشخص و فراهم کردن زمینه فعالیت این بازارچه‌ها در سایر شهرستان‌های استان به فرمانداران ابلاغ شده است تا نقاطی را مشخص کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های روز و بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا نقش مهمی در کاهش قیمت‌ها و عرضه به‌صورت تولید به مصرف دارد.

منزوی به وارد کردن گوشت گوساله منجمد برزیلی برای عرضه به مردم اشاره و تاکید کرد: بیشتر تقاضا در بازار استان گوشت بره گوسفندی است.

وی با اشاره به لزوم پی‌گیری برای افزایش واردات گوشت منجمد برزیلی افزود: توزیع این نوع گوشت در بازارهای زنجیره‌ای شهر باید افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به وضعیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضعیت جوجه‌ریزی مناسب است اما به‌علت افزایش قیمت جوجه و نهاده‌ها مجبور شدیم قیمت مرغ افزایش یابد.

وی یادآور شد: همچنین از مرغداران درخواست شد جوجه‌ریزی کاهش نیابد تا برای اسفندماه در تامین مرغ برای چهارمحال و بختیاری مشکلی پیش نیاید.

منزوی اظهار داشت: هم‌اکنون گوشت مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری به‌وفور وجود دارد و کمبودی نیست و مانند استان‌های دیگر می‌توان برای صدور مجوز ورود مرغ استان‌های دیگر مانند مرغ سبز را با قیمت مصوب عرضه کنند.

وی در خصوص لزوم پخت و توزیع نان کامل در چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در استان تهیه و پخت نان کامل به‌عنوان سیاست فرهنگی مرتبط با سلامت مردم در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به‌همین منظور در هر شهرستان باید حداقل یک واحد نانوایی نان کامل با سبوس راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند آرد و نان را با سبوس حداقل هفت درصد خریداری کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی مطلوب دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در این خصوص، افزود: هم‌اکنون قرارداد تهیه آرد برای تولید نان کامل نهایی شده و چندین نانوایی متقاضی راه‌اندازی هستند.

منزوی بیان کرد: در بحث رسیدگی به قیمت‌ها کماکان گشت‌های مشترک فعال هستند و از نیروهای بسیج و تعزیرات حکومتی بهره‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و ماه مبارک رمضان یادآور شد: به‌همین مناسبت گشت‌های مشترک از سوی جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تقویت می‌شود.

منزوی گفت: از مردم چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا گزارش تخلف‌های احتمالی را ارائه دهند تا به‌موقع رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید