Iranian Agriculture News Agency

چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی درچهارمحال وبختیاری افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی شامگاه دیشب در محل دائمی نمایشگاه‌های استان افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی درچهارمحال وبختیاری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، در این نمایشگاه محصولات و تولیدات ۱۵ استان کشور در زمینه‌های گل، گیاه و ماهیان زینتی، در قالب گلخانه‌سازی، تجهیزات، کود، بذر، سم و نهال ازبه مدت یک هفته به فروش می‌رسد.

محمد مسعودی در آیین بازگشایی نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 82 غرفه از سراسر کشور برپا شده است و محصولات خود در حوزه گل، گیاهان و ماهیان زینتی به فروش می‌رسانند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه به مدت پنج روز از 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه و از ساعت چهار بعد از ظهر تا ساعت ۱۰ شب برای بازدید و خرید عموم دائر است.

مسعودی توضیح داد: مازندران، گیلان، اردبیل، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، لرستان و مرکزی، 15 استانی هستند که در چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی این استان حضور دارند و بهترین و به روزترین تولیدات خود را در معرض بازدید و فروش قرار داده‌اند.

حسین برزگر در ادامه این آیین، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در راستای پاسخگویی به نیاز زیبادوستی انسان برپا شده است چراکه گل نماد زیبایی است، همچنین صنعت گل و گلخانه در کشور به شدت فعال است.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه احداث گلخانه‌ها، مشاوره و طراحی گلخانه‌ها، نظارت بر کار گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای، گل‌های آپارتمانی، فروش و بازارسازی و تامین نهادها همچون کود، بذر و سم، با استفاده از 2 هزار و 500 نفر تا 3 هزار نفر نیرو اقداماتی انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به نزدیک 100 هکتار رسیده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم سالانه 100 هکتار گلخانه به بهره‌برداری برسانیم، در حال حاضر نیز 65 هکتار گلخانه در حال احداث است.

برزگر یادآور شد: شرکت‌های طراحی و اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای، شرکت‌های تولیدکننده ماژول‌های هوشمند در بخش اتوماسیون کامل گلخانه‌ها، ایستگاه‌های کنترل اقلیم به جهت کاهش مصرف نهاده‌ها و کنترل عوامل محیطی، خطر و کاهش ریسک در چهارمحال و بختیاری حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری در زنجیره گلخانه، هم در حوزه تولید قطعات گلخانه‌ای، هم در اجرای محصولات گلخانه‌ای، هم در بخش مشاوره و طراحی سایت‌های گلخانه، یکی از استان‌های پیش‌رو در کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه سورت و بسته‌بندی نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است، اما در این بخش و حوزه بازرگانی همچنان جای کار وجود دارد.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید