Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در 61 هزار هکتار از اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

61 هزارهکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش دیمزارها همایش دیمزارها در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در 61 هزار هکتار از اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان،در همایش دیمزارها که با حضور کارشناسان و کشاورزان برگزار شد گفت: 61 هزارهکتار از اراضی دیم استان در سال زراعی جاری  تحت پوشش طرح جهش تولید در دیم زارها قرار گرفت.

دکتر روح الله سعیدی، گفت:امسال  61 هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش طرح جهش دیم زارها قرار گرفت که به ازای هر هزار و 200 هکتار یک کارشناس پهنه مسائل فنی طرح را پشتیبانی می‌کند .

سعیدی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید دیمزارها در سال زراعی 1403-1402 دومین سالی است که در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است و مجری طرح مذکور سازمان جهاد کشاورزی استان ومعاونت بهبود تولیدات گیاهی وپشتیبانی طرح را ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تسهیلات چهار درصد و با باز پرداخت 6 ساله به ازای هر دستگاه به مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت می‌شود که در سال اول منجر به تجهیز ناوگان مکانیزاسیون استان به 70 دستگاه در سال زراعی گذشته و در سال زراعی جدید تاکنون 25 دستگاه دیگر به ناوگان مکانیزاسیون استان اضافه شد، افزود: در سال‌های قبل از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها وضعیت اراضی مکانیزه کمتر از هفت الی هشت هزار هکتار بود که خوشبختانه با اجرای این طرح امسال به 30 الی 32 هزار هکتار رسیده است که یکی از نقاط مثبت اجرای طرح مذکور است.

روح الله سعیدی بیان کرد: حمایت‌هایی در راستای تامین بذور در این طرح در سال زراعی جاری انجام شد که 70 الی 80 تن بذور اصلاح شده بصورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شد و پرداخت کمک هزینه بیمه توسط جهاد کشاورزی وستاداجرایی امام خمینی (ره) از دیگر حمایت‌های انجام شده در موفقیت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها بود.

معاون ستاد اجرایی امام خمینی (ره)، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح جهش تولید در دیمزارها، وظیفه پشتیبانی طرح را بر عهده دارد که پرداخت تسهیلات، تامین خودرو در راستای ارائه خدمت توسط کارشناسان، پشتیبانی علمی و حمایت‌های مالی کارشناسان همیار طرح از حمایت‌هایی است که در این طرح توسط ستاد اجرایی  انجام می‌شود.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید