Iranian Agriculture News Agency

هفت مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هفت مرکز پرتودهی در کشور افتتاح خواهد شد، گفت: پرتودهی محصولات کشاورزی، آفات و سموم را بعد از برداشت از بین می‌برد.

هفت مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، محمد اسلامی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: فناوری هسته‌ای یکی از علوم شکافنده مرز علم و دانش است که منجر به پیشرفت علم و صنعت می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: دشمنان از همه تجهیزات و امکانات برای عدم دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای استفاده کردند که به فضل خدا با همت جوانان قدرت هسته‌ای کشور همپای بسیاری از کشورهای قدرتمند در این حوزه قرار گرفته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم و در راستای سند تحول دولت، سند توسعه دانش هسته‌ای در قالب یک سند راهبردی تدوین شد که در فروردین سال ۱۴۰۱ به دست شهید رئیسی رونمایی شد.

اسلامی با بیان اینکه، در دولت سیزدهم تولید ۲۰ هزار مگابایتی برق اتمی که مورد تاکید رهبر انقلاب و قانون است در دستور کار قرار گرفت.افزود: دنیای پیشرفته چند دهه است که از پرتوها در حوزه سلامت و غذا استفاده می‌کند که این امر برای اولین بار در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

اسلامی با بیان اینکه سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، یادآور شد: بر اساس آمار رسمی ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تولید شده به ضایعات تبدیل می‌شود که با پرتودهی از وارد شدن ضرر به اقتصاد خانواده‌ها و کشور جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: پرتودهی محصولات آفات و سموم بعد از برداشت را از بین می‌برد و برای استفاده از این امکان، هفت مرکز پرتودهی در کشور افتتاح خواهد شد وپرتودهی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در اولویت کار قرار می‌گیرد و به اقتصاد خانواده، کشاورز و معیشت استان کمک خواهد کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید