Iranian Agriculture News Agency

افزایش برداشت هویج با رعایت اصول فنی در مزرعه/ برداشت بیش از 12 هزار تن هویج از مزارع استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت محصول هویج از 180 هکتار از مزارع هویج استان خبرداد.

افزایش برداشت هویج با رعایت اصول فنی در مزرعه/ برداشت بیش از 12 هزار تن هویج از مزارع  استان

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، روح الله سعیدی بیان کرد: 180 هکتار از مزارع آبی استان به کشت هویج اختصاص دارد که میانگین عملکرد در هر هکتار 70 تن است ولی در تعدادی از مزارع با رعایت اصول فنی بیش از 120 تن برداشت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار تن هویج تا پایان فصل برداشت از مزارع هویج استان برداشت شود، گفت: هویج تولید شده به‌صورت خود مصرفی در استان و به استان‌های اصفهان، تهران و تبریز ارسال می‌شود.

همچنین مرتضوی، معاون جهاد کشاورزی شهرستان بن بیان کرد: 110 هکتار از اراضی آبی شهرستان به کشت هویج اختصاص دارد که رتبه اول کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده است .

هاجر قراخانی کارشناس زراعت شهرستان بن، گفت: در شهرستان هفت کارگاه سیار و یک کارگاه ثابت شست‌وشوی هویج فعال است که پس از شست‌وشو و کیسه بندی در سطح استان واستان‌های اصفهان، تهران، تبریز ارسال می‌شود.

معصومه اسدی مسئول حفظ نباتات شهرستان بن یادآور شد: با بازدیدهای انجام شده به‌صورت دوره‌ای وتوصیه‌های ارائه داده شده توسط کارشناسان این شهرستان، به‌منظور رعایت دوره ماندگاری سم در محصول، هویج برداشت شده از مزارع این شهرستان از سلامت کامل برخوردار است.

 

خبرنگار: طیبه بیگ زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید