Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی گلستان :

مبارزه و کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای به طورجدی و مستمر در حال انجام است

مگس میوه مدیترانه‌ای، به‌عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات کشاورزی است که می تواند به بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی از انواع میوه های درختی، درختچه ای، بوته ای و حتی سبزی و صیفی حمله کرده و خسارت وارد کند.

مبارزه و کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای به طورجدی و مستمر در حال انجام است

به گزارش خبرنگار ایانا در گلستان، مگس میوه مدیترانه‌ای، به‌عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات کشاورزی است که می تواند به بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی از انواع میوه های درختی، درختچه‌ای، بوته‌ای و حتی سبزی و صیفی حمله کرده و خسارت وارد کند.

 کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: بعد از میزبانی این آفت محصول مورد نظر دچار تغییر رنگ، لهیدگی و ریزش تا حد ۹۰ درصد خواهد شد و در صورت جابجایی میوه های آلوده به مناطق عاری از این آفت، امکان انتقال قطعی خواهد بود.

حق نما ادامه داد: بر اساس گزارشات ارسالی از ایستگاه های پیش آگاهی استقرار یافته در نقاط مختلف استان، جمعیت خسارت زای این آفت به صورت لکه‌ای و پراکنده در اکثر شهرستان های غربی استان به ویژه کردکوی، بندرگز و گرگان وجود داشته و در حال افزایش می باشد. تا کنون در سطح  ۴۰۰۰ هکتار مگس مدیترانه‌ای مشاهده شد و سطح مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی صورت گرفته در باغات ۴۹۲ هکتار می باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان گفت: در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی ضمن برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های ترویجی و چاپ اطلاعیه های ترویجی جهت آگاهی باغداران، اقدام به توزیع تجهیزات غیر شیمیایی به مبلغ۶۵۹۸ میلیون ریال و شیمیایی به مبلغ ۳۹۷میلیون ریال بین باغداران برای مقابله و کنترل این آفت نموده است.

وی یادآور شد: انتظار آن می‌رود که با مشارکت بهره‌برداران عزیز همانند سال‌های قبل برای پیش گیری و کنترل آفت موفق و سربلند باشیم.

 

خبرنگار: محمد صادق سالاری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید